۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۲ آذر

سايت رايانه شمس

اولين سايت دانشكده ادبيات، در سال 1383 پس از جابجائي مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات دانشگاه از محل ساختمان دانشكده، فعاليت خود را بصورت مستقل آغاز نمود. در ابتدا سايت شامل يك سالن جهت استفاده دانشجويان بود، كه پس از مدتي تحت مسئوليت سركار خانم نرگس جعفري و پيگيري و نظارت رئيس محترم وقت دانشكده، سركار خانم دكتر انسيه خزعلي؛ با تغييرات متعدد و افزايش فضاي آن به دو سالن براي دانشجويان كارشناسي و دانشجويان كارشناسي ارشد، مورد توسعه قرار گرفت.
   

از جمله خدمات سايت در آن زمان مي توان به:

- ارائه خدمات اينترنت به كليه كاربران شامل: اساتيد، كاركنان و دانشجويان
- پشتيباني، عيب يابي و رفع عيب سخت افزاري و نرم‌افزاري كليه رايانه‌ها، تجهيزات جانبي و كمك آموزشي موجود يا وابسته به دانشكده
- پشتيباني از وب سايت دانشكده و اطلاع رساني موضوعات مربوط به حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات
- اطلاع رساني و پيگيري‌هاي مربوطه به حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات شامل: تعمير، خريد و تعويض قطعه ، و اسقاط دستگاه‌ها
- ارائه خدمات به واسطه نرم‌افزارهاي كاربردي و Office و... ؛ ارائه ملزومات نظير لوح‌هاي فشرده آموزشي و كمك آموزشي به دانشجويان
- ارائه آموزشها و راهنمائي‌هاي لازم يا ممكن به كليه كاربران شامل: اساتيد، كاركنان و دانشجويان و ... را نام برد.

در سال 1388 با توجه به تجهيز دانشكده به مركز چند رسانه‌اي و افزايش نياز به نظارت و پشتيباني رايانه‌هاي موجود در دانشكده، مقرر شد تا سايت دانشكده با همكاري آقاي پرهام استادحسين با هدف خودكفائي و كاهش وابستگي دانشكده به كمك و همكاري مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات در امر پشتيباني شبكه و سيستم‌هاي رايانه‌اي، و توسعه خدمات كمك آموزشي؛ فعاليت‌هاي خود را با كميت و كيفيت فراتري ادامه دهد.

پس از آغاز به كار ايشان و بررسي‌هاي انجام شده و شناسائي برخي از ضعف‌ها و نواقص، چندين طرح در جهت بهينه سازي سايت دانشكده و گسترش خدمات كمك آموزشي، توسط ايشان ارائه و مورد اجرا قرار گرفت كه مراتب در لينكي با عنوان "خدمات افزوده" قابل مشاهده مي باشد.

از جمله اهداف اخير سايت دانشكده، مي‌توان: كمك به كاهش اتلاف وقت كارشناسان و كاربران، خود آموزي كاربران در مورد استفاده از برنامه‌هاي كاربردي و افزايش توانمندي ايشان، كاهش پرسشهاي متداول و تكراري ، فراهم آوري امكان رفع مشكلات توسط خود كاربران و كنترل و كاهش هزينه‌هاي معمول را نام برد؛ كه اكثراً در "خدمات افزوده" تأمين شده اند.
 كارشناس سايت: پرهام استاد حسين
تحصيلات: مهندس كامپيوتر- سخت افزار(آشنا به زبان هاي انگليسي و آلماني)
تخصص ها: دانش آموخته MBA گرايش IT، مهندسي مايكروسافت MCITP
شماره تماس داخلي: 2320 ، مستقيم: 88045312
 
  نكات كليدي نرم افزار Word
1-راهنماي تبديل word به pdf
2-راهنماي فارسي نمودن كي بورد
3-كليدهاي ميانبر در word
4-راهنماي ايجاد نيم فاصله
5-راهنماي شروع فارسي نويسي در word
6-راهنماي فارسي نمودن اعداد در word
7-راهنماي شماره گذاري صفحات
8-راهنماي شماره گذاري صفحات به صورت فارسي
9-راهنماي كوچك كردن سايز عكس
پشتيباني و خدمات 
1-شبكه و اينترنت
2-رايانه ها و تجهيزات جانبي
3-سرويس هاي پايه و نرم افزارها
4-اطلاع رساني عمومي
5-ارائه راهنمايي به كاربران
6-ارائه ابزار كمك آموزشي
 

تاریخ به روز رسانی:
1396/09/21
تعداد بازدید:
11244
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ده ونک،دانشگاه الزهرا،دانشکده ادبیات
 adabiat[at]alzahra.ac.ir
کدپستی : 1993893973 تلفن : 982188048038+
فاکس :
982188048038+
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.