۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور

یکشنبه‌های معاونت آموزشی(7) _ "استفاده از ابزارهای تعاملی در کلاسهای مجازی"


وبینار 2 آذر 1399 به موضوع "استفاده از ابزارهای تعاملی در کلاسهای مجازی" ، اختصاص داشت. این وبینار به میزبانی آقای دکتر رضایی شریف آبادی برگزار شد و سرکار خانم افسانه عباس زاده مدرس مدعو دانشگاه الزهرا ، مطالب خود را ارائه نمودند. 
سال‌ها است که موضوع آموزش الکترونیک مطرح است و ابزارهای مختلفی برای این منظور توسعه داده شده است. اما شیوع ویروس کرونا باعث شد که نگاه جدی‌تری به این مسئله شود و آموزش مجازی جزو دغدغه‌ها و برنامه‌های اصلی دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات آموزشی شود. مزایا و معایب مختلفی را می‌توان برای آموزش برخط برشمرد، اما یکی از مطرح‌ترین چالش‌ها در این حوزه، کم شدن میزان مشارکت دانشجویان در کلاس و کاهش تعامل آن‌ها با مدرس و هم‌کلاسی‌ها است که تأثیر منفی بر آموزش و یادگیری دارد. در این کارگاه دانش افزایی سعی شد مجموعه‌ای از ابزارهای تعاملی معرفی شود که ضمن ایجاد تنوع در کلاس‌های برخط، امکان مشارکت دانشجویان را نیز به ‌نحو جذابی فراهم ‌آورد. از جملۀ این ابزار :
jamboard.google.com
stormboard.com
miro.com
edpuzzle.com
(drive.google.com( docs.google.com/ slides.google.com/ sheets.google.com
در ادامه نحوه تقسیم‌بندی شرکت‌کنندگان (breakout) را در نرم‌افزار Adobe Connect شرح داده شد و به عنوان تمرین در حد چند دقیقه شرکت‌کنندگان در قالب اتاق‌های مختلف گفتگو به تبادل نظر پرداختند.
برای دریافت فایل ارائه اینجا را کلیک کنید.

SlideShow

تاریخ به روز رسانی:
1399/09/03
تعداد بازدید:
4031
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ونک،ده ونک ، دانشگاه الزهرا(س)،معاونت آموزشی دانشگاه الزهرا کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188044040+ فاکس : 982188067895+
 Amouzesh[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.