۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور

یکشنبه های معاونت آموزشی(29)_ معرفی چند ابزار موثر در یادگیری الکترونیکی

 
 
 
  
 
 معرفی چند ابزار موثر در یادگیری الکترونیکی


وبینار یکشنبه معاونت آموزشی، مورخ 6 تیر 1400 به "معرفی چند ابزار موثر در یادگیری الکترونیکی" پرداخت. مدرس این کارگاه دانش‌افزایی آقای دکتر فرشید عبداللهی، استاد دانشگاه شیراز بودند. ایشان با مشاهده و بررسی نمونه‌های خارجی، توانسته‌اند یک بورد نوری بسازند و از آن در حیطه آموزش استفاده کنند. مزیت استفاده از بورد نوری این است که مدرس می‌تواند در حالی که رویش به سمت کلاس و دانشجویان است، روی تخته (بورد) بنویسد.
از اهم مطالبی که امشب دکتر عبداللهی به آن پرداختند، آموزش تهیه فیلم با استفاده از نرم افزار powerpoint 2019 است. بعلاوه، نحوه ایجاد یک سوال (کوییز) هم در این نرم افزار شرح داده شد تا تعامل دانشجویان در کلاس افزایش یابد.
طبق آموزش‌های ایشان، نرم‌افزار کاربردی دیگری که برای تهیه فیلم های آموزشی می توان از آن استفاده کرد، نرم‌افزار OBS است. امکانات مختلف این نرم‌افزار که نحوه استفاده از آن به زبان ساده در کارگاه امشب توضیح داده شد، به کاربر این امکان را می‌دهد که از ورودی‌ها و منابع مختلفی برای ساخت فیلم خود استفاده کند و امکان ویرایش نور، صدا، تصویر پس‌زمینه و... را نیز برای او فراهم کرده است.
البته ایشان به این نکته نیز اشاره کردند که تهیه محتواهای آموزشی برای آموزش الکترونیکی (از جمله ساخت و ادیت فیلم‌های آموزشی) بسیار زمانبر است. ولی از واجبات دنیای امروز و شرایطی است که با پاندمی کرونا در حیطه آموزش به وجود آمده است.
 

تاریخ به روز رسانی:
1400/04/08
تعداد بازدید:
2952
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ونک،ده ونک ، دانشگاه الزهرا(س)،معاونت آموزشی دانشگاه الزهرا کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188044040+ فاکس : 982188067895+
 Amouzesh[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.