دومین نشست تخصصی دهه سرآمدی آموزش با خوشامدگویی و تبریک اعیاد شعبانیه و هفته آموزش توسط دبیر محترم این نشست، دکتر مهناز اخوان تفتی مدیرگروه روان شناسی تربیتی آغاز گردید. دکتر محمود مهر محمدی عضو هیات علمی بازنشسته دانشگاه تربیت مدرس به طرح مسئله آموزش در آموزش عالی و ارائه راهکارهای برای حل این مسئله پرداختند. وی بهره گیری از چشم اندازجهانی آموزش برای تولید یک برنامه ی آموزشی مناسب با شرایط و امکانات ایران(ایرانلیزه) را راه حل مناسب برای بهبود کیفیت آموزش در آموزش عالی دانست. ایشان بر ضرورت آموزش یادگیری مادام العمر در آموزش عالی تاکید فرمودند و استراتژی و راهکارهای دست یابی به سرآمدی آموزش در دانشگاه سرآمد ایرانی را برشمردند.
در ادامه دکترپروین کدیور عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، روش های مناسب آموزش سرآمد در آموزش عالی را تشریح نمودند. ایشان درگیری یادگیرندگان در آموزش ، ایجاد انگیزه درونی ، اشتیاق و عاملیت در یادگیرندگان ، تعامل یادگیرندگان بایکدیگر و استاد، روش های فعال اکتشافی و یادگیری معکوس را از روش های مناسب آموزشی در آموزش عالی دانستند وبراین نکته تاکید نمودند که روش مناسب آموزش باید متناسب با انتخاب دانشجو و در اختیار دانشجو باشد و از تحقیر و ایجاد استرس در دانشجو پرهیز شود.
پس از آن دکترفریبا عدلی عضو هیات علمی دانشگاه الزهراء(س) به موضوع روش های نوین آموزشی در آموزش عالی و عوامل تاثیرگزار بر آن پرداختند. ایشان تغییر آموزش به یادگیری، یادگیری مادام العمر در نظام آموزش عالی، مشارکت دانشجو در آموزش ، یادگیری مهارتهای تغییر پذیر را از روش های آموزش در آموزش عالی دانستند و عواملی چون اقتصاد، فناوری ، سیاست آموزشی و عوامل اجتماعی و فرهنگی را از نیروهای شکاف دهنده در آموزش عالی برشمردند.