چهارمین نشست تخصصی دهه سرآمدی آموزش با عنوان یادگیری مسئله محور در علوم پایه و مهندسی برگزار شد.
در ابتدا خانم دکتر اسکندر ضمن خوش آمد گویی به مهمانان ، به بیان محورهای اصلی نشست پرداختند و سپس تفاوت میان روش های سنتی آموزش و روش یادگیری مسئله محور را بیان نمودند. ایشان آموزش در حین پیاده سازی، دانشجو محوربودن، یادگیری در گروه های کوچک دانشجویی، نقش معلمین بعنوان تسهیل گر و هدایت گر، انگیزشی بودن مسئله مورد بررسی را از مشخصه های یادگیری مسئله محور ذکر کرد. وی در ادامه طراحی مسئله مناسب ، محدویت زمانی، حضور تمام وقت مدرسان و نظام های آموزشی موجود را از موانع یادگیری مسئله محور عنوان کرد.
در ادامه دکتر خان تیموری به موانع و راه حل های اجرای طرح یادگیری مسئله محور پرداختند و تجربیات کارگاه برگزار شده آموزش مسئله محور در دانشگاه الزهرا را با حاضران به اشتراک گذاشتند. در ادامه دکتر آرش نگهداری کیا نیز به بیان مزایا و موانع این طرح پرداختند. دکتر امیرحسین اصلانی که به صورت آنلاین در این نشست حضور داشتند، ابتدا تاریخچه آموزش مسئله محور را بیان نمودند. آموزش مسئله محور از 40 سال پیش در حوزه پزشکی آغاز شد که در این زمینه نتایج موفقیت آمیزی بدست آمد و سپس سایر حوزه های علوم و تکنولوژی از این آموزش جهت یادگیری بهره بردند. وی هدف در آموزش مسئله محور را یادگیری عنوان نموده و نمونه هایی از اجرای طرح آموزش مسئله محور در دانشگاه هاوایی ارائه نمودند.