۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور

سوالات متداول

سوالات متداول آموزش‌ مجازی 


 
راهنما 
 
 
     

-  1- ابتدا آدرس سامانه (lms.alzahra.ac.ir) را بررسی کنید. 2- مشکل را به پشتیبانی اطلاع دهید.
-1- چک کنید پیش نیازهای ورود به کلاس آنلاین را نصب کرده باشید.  3- اگر در مرحله آخر به خطای برخوردید (با علامت ورود ممنوع) دکمه cancel را بزنید و یکبار روی صفحه کلیک کنید و سپس روی دکمه allow کلیک کنید 
-در سامانه lms تاریخ و ساعت ورود و خروج تمام کاربران ثبت می شود.
-دانشجویان کافی است روی لینک درس کلیک کنند و در قسمت guest نام و نام خانوادگی خود را وارد کنند.
-دانشجویان پس از ورود به آدرس Lms.alzahra.ac.ir باید با نام کاربری: شماره دانشجویی و رمز ورود : شماره دانشجویی @Uu خود وارد کلاس شوند.
-در ابتدای کلاس دانشجو فقط دریافت کننده اطلاعات (participant) است در هر زمان استاد می تواند دسترسی دانشجو را به present تغییر بدهد تا میکروفن برای دانشجو نمایش داده شود و بتواند در کلاس صحبت کند. توجه: دانشجو پس از اتمام صحبت باید میکروفن را خاموش کند تا نویز در کلاس ایجاد نشود.
-در host امکان تغییر دسترسی سایر افراد وجود دارد ولی در present این امکان وجود ندارد. - 1- میکروفن استاد فعال نیست 2- سرعت اینترنت کم است_ ابتدا استاد سرعت اینترنت خود را چک کند اگر مشکلی نداشت اشکال از سرعت اینترنت دانشجویان است.3- عوامل دیگری مثل استفاده از وب کم یا به اشتراک گذاشتن دسکتاپ هم می تواند باعث اختلال در رساندن صدا شود.   یک لینک جدید برای کلاس آنلاین تشکیل دهید، و سپس مشکل را به پشتیبانی اطلاع دهید.
 دسترسی به کلاس‌های ضبط شده قبلی از دست می‌رود، اگر قصد دارید یکی از لینک‌هایی که قبلا تعریف کرده‌اید را حذف کنید قبل از این کار از ذخیره کردن کلاس‌های قبلی به صورت mp4 در vstore اطمینان حاصل کنید.
 پیشنهاد می‌شود ساعت و تاریخ کلاس را در قسمت نام لینک تایپ کنید، به هیچ وجه لینک قبلی را حذف نکنید زیرا اطلاعات کلاس‌های تشکیل شده قبلی از دسترس خارج می‌شوند. یا می توانید لینک کلاس جدید را از طریق اپلیکیشن طوبی برای دانشجویان ارسال کنید.  در قسمت شرکت کنندگان روی نام فرد مدنظر کلیک کنید و از منوی سه خطی بالا گزینه remove selected user را انتخاب کنید.
 بخاطر اینکه ایمیلی که در سامانه ثبت کردید اشتباه است، قبل از هر چیز لازم است ابتدا ایمیل خود را اصلاح کنید؛ برای اصلاح ایمیل؛  فلش کنار اسمتان (بالا سمت چپ) را باز کنید و از قسمت ترجیحات، ویرایش مشخصات فردی را انتخاب کنید.  بروزر (کروم،فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و .....) خود را تغییر دهید، اگر درحال حاضر از کروم استفاده می‌کنید به فایرفاکس تغییر دهید و برعکس  برای اینکه در تشکیل کلاسهای آنلاین به مشکل نخورید توصیه می‌شود سیستم خود را به روز نگه دارید. هم‌چنین اطمینان حاصل کنید فیلترشکن روی سیستم باز نباشد.
 
 
 
 
 
راهنما ویژه اساتید
 
 
 
 
 
 
راهنما ویژه دانشجویان
 
       

تاریخ به روز رسانی:
1399/09/05
تعداد بازدید:
9748
مرکز آموزش آزاد و مجازی
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ونک،ده ونک ، دانشگاه الزهرا(س)،معاونت آموزشی دانشگاه الزهرا کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188044040+ فاکس : 982188067895+
 Amouzesh[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.